Så er vores tre uger lange eventyr ved at være slut. Vi stod op klokken fem, satte bagagen klar på terrassen 5.45 sådan som vi var blevet instrueret i “afrejse-brevet”, der lå til os på værelserne i går aftes. Vi prajede en taxa og stod klar til at spise morgenmad, da Kaomas, de blå bånds restaurant, åbnede klokken seks (Bonthi, “vores”/de grønne bånds restaurant åbner først klokken otte). Halv syv satte vi os i baren ved receptionen og blev tjekket ind ift vandflyveren.
Lukas har heldigvis sovet godt i nat – den smule han kunne nå, når vi nu skulle så tidligt op – og har det klart bedre, så måske kan han alligevel godt flyve, men Nikolaj har nu også fået ondt i øret (igen), så nu ved vi snart ikke hvad vi skal gøre ift. hjemflyvningerne. Frederikke fortalte, at han var vågnet klokken 02 på grund af smerte, og at hun så havde underholdt ham indtil han måtte få næste dosis smertestillende, så det var ikke meget søvn at de, særligt Frederikke, havde fået. Vi lettede med vandflyveren lidt over syv (dansk tid 03.07), og Henrik og jeg blev enige om, at de to patienters tilstand på vandflyveturen måtte være afgørende for hvad vi skulle beslutte i forhold til hjemrejsen.

Hvordan eventyret endte kan I læse her i vores sidste besked på Familien Hebeltofts feriekanal på WhatsApp, som blev sendt fredag aften kl. 20.33:

Kære alle, så er vi landet i Kastrup 🤗😅😊

Endnu en gang tusind tak for de mange søde og dejlige fødselsdagshilsner i går. Det var virkelig skønt og hyggeligt. Det er som forventet helt ok at blive 40, og at fylde 40 på en bounty-ø i Maldiverne i selskab med mine fire aller største yndlings-mennesker i hele verden sådan som jeg havde ønsket mig er intet mindre end fantastisk 😎🏝☀️🎉🥂
Rammerne var jo i forvejen eksotiske og fine, men i går aftes havde tjenerne pyntet vores stambord med hvid dug, en “Happy birthday”-kokosnød samt smukke hvide blomster. Desuden havde de sørget for en fødselsdagskage, og da vi kom retur til vores bungalow var der blomsterdrys og en fødselsdagshilsen på sengen 🌸🌼🌺
Så skønt og dejligt, at man godt kunne fristes til at ønske at blive, og det var uhyggeligt tæt på også at blive til virkelighed. Lige før fødselsdagsmiddagen blev Lukas nemlig erklæret “Not fit to flight” og hans og min hjemrejse blev derfor udsat 😱😬 Årsagen var en voldsom infektion i øregangen (pool-øre), som han desværre har været plaget af nogle dage. Det afgørende var, at han fortsat havde smerter, ikke kunne trykudligne og at det var uvist om der også var betændelse i mellemøret.
Så sent i går aftes inden vi gik i seng måtte vi pakke om og vores rejseforsikring bookede et hotel til Lukas og jeg i Maldivernes hovedstad Male, hvor vi kunne blive indtil øredråber og antibiotika havde virket nok.
Heldigvis havde Lukas det markant bedre, da vi alle fem skulle forlade resort-øen meget tidligt i morges (kl. 03.00 dansk tid), og endnu bedre så kunne han trykudligne. Jubii 🤗 Vi besluttede derfor at afbooke hotellet og flyve hjem sammen alle sammen. Sikke en lettelse 😅
Nå, men som om det ikke var nok sygdom og drama, så har Nikolaj forstuvet sin ankel, så vores mange “tranfers” er foregået i kørestol eller “golfbil” og så en enkelt lille tur i ambulance også. Nikolaj fik nemlig desværre – og ironisk nok – og ondt i det ene øre under flyvingen på vej fra Male til Doha, og landingen var derfor meget smertefuld. Så da vi landede havde kabinepersonalet sørget for, at der udover en kørestol også var en ambulance klar. De søde paramedicinere kørte Nikolaj og jeg til lufthavnens lille skadeklinik, hvor Nikolaj lige kunne nå at blive set og behandlet af en læge, inden vi skulle flyve videre mod København.
Pyha, sikke en dramatisk afslutning på ferien og sikke en hjemtur, som blev klaret på smertestillende, diverse andre medikamenter og så utroligt hjælpsomt personale på begge fly og i lufthavnen i Doha.
Landingen her i Kastrup gik heldigvis over al forventning ift Nikolaj 😅 Om lidt bliver vi så hentet af personale med en kørestol til Nikolaj, og i ankomsthallen venter Ulla og Ole med vores bil 🙏
Det bliver godt at komme hjem 😊
Mange kærlige feriehilsner fra os alle fem
😘😘😘😘😘😘😘😘

Opdatering:

De fleste eventyr ender lykkeligt – og det gjorde dette heldigvis også.

Det er dejligt at være hjemme igen. Nikolaj måtte en tur til vagtlægen kvart i midnat, og er nu som Lukas udover smertestillende også på både antibiotika og øredråber. Nu skal vi i gang med at sortere i de ufatteligt mange fotos og videoklip. Alene på GoPro’et ligger der 50GB. Så snarest muligt bliver bloggen her suppleret med nogle af alle vores dejlige feriebilleder (-: